Чуднівська громада
Чуднівський район, Житомирська область

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Чуднівської міської ради „Про встановлення розмірів ставок єдиного податку "

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Чуднівської міської ради
„Про встановлення розмірів ставок єдиного податку "

Визначення проблеми і її причини.

Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні" та Податковим кодексом України визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів.

Відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування зобов’язані до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів офіційно оприлюднити рішення про їх встановлення.

Відповідно до Закону України „Про державну допомогу суб’єктам господарювання", надання органами місцевого самоврядування будь - якої державної допомоги суб’єктам господарювання підлягає погодженню з Антимонопольним комітетом України.

Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок єдиного податку, здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою сплати податку.

Мета і завдання документа

Метою документа є встановлення на території Чудніської міської об’єднаної територіальної громади (далі - міська ОТГ) ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність та належать до першої та другої груп платників цього податку.

Це забезпечується виконанням таких завдань:

  • затвердження рішення „Про встановлення ставки єдиного податку на території Чуднівської міської об’єднаної територіальної громади";
  • оприлюднення цього рішення в засобах масової Інформації;
  • встановленням контролю за виконанням цього рішення.

Цілі регулювання:

  • врегулювання питання щодо справляння єдиного податку на території міської ОТГ у відповідності з Податковим кодексом України;
  • забезпечення надійними джерелами фінансування міського бюджету;
  • надання можливості фізичним особам-підприємцям реалізувати своє право на застосування спеціального режиму оподаткування;
  • визначення порядку і умов набрання чинності цього документу.

Альтернатива та її оцінка

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки, відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати єдиного податку в межах установлених граничних розмірів ставок.

У разі не прийняття органами місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок єдиного податку, такий податок буде сплачуватися платниками у порядку, визначеному Податковим кодексом України із застосуванням його мінімальних ставок.

Не прийняття рішення "Про встановлення розмірів ставок єдиного податку " спричинить значні втрати міського бюджету.

Механізми досягнення цілей

Задекларовані цілі досягаються усім змістом документа, оскільки він затверджує розміри ставок. Визнається таким, що втратило чинність попереднє рішення міської ради, покладено контроль за виконанням рішення.

Очікувані результати прийняття акту. Вигоди та витрати

У сфері інтересів територіальної громади - створення надійного джерела наповнення доходної частини міського бюджету для фінансування заходів соціальної сфери та комунального господарства; стимулювання розвитку підприємництва.

У сфері інтересів суб’єктів господарювання - прозорість дій органу місцевого самоврядування, стимулювання права вибору системи оподаткування.

Реалізація запропонованого проекту не потребує додаткових матеріальних чи фінансових витрат.

Термін дії документа

Рішення набирає чинності з 01 січня 2020 року. Зазначений проект рішення є загальнообов’язковим до застосування на території міської ОТГ та має необмежений термін дії. В разі внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння єдиного податку, відповідні зміни будуть внесені до цього регуляторного акта.

Показники результативності

Для визначення результативності цього регуляторного акту пропонується встановити такі загальні показники:

динаміка кількості зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності, що сплачують єдиний податок;

обсяги надходжень від сплати єдиного податку.

Заходи по відстеженню результативності

Відповідно до статті 10 Закону України "Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності" для відстеження результативності рішення будуть застосовані дані бюджетної та податкової звітності.

Встановлені терміни відстеження результативності дії запропонованого проекту рішення міської ради:

  • базове - до дня набрання чинності регуляторного акту;
  • повторне через рік після набрання чинності регуляторного акту;
  •  "періодичне" раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення

заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

Відстеження результативності даного рішення здійснюватиме фінансовий відділ міської ради на основі офіційних даних Новоград Головного управління Державної фіскальної служби України в Житомирській області щодо надходжень до міського бюджету єдиного податку з фізичних та юридичних осіб.

 

 

 

Заступник начальника фінансового відділу                                О.ДРУЗЬ