Чуднівська громада
Чуднівський район, Житомирська область

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Чуднівської міської ради "Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік"

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Чуднівської  міської ради                              "Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік"

Визначення проблеми і її причини

Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні" та Податковим кодексом України визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів.

Відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування зобов'язані до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів офіційно оприлюднити рішення про їх встановлення.

Проект рішення " Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік " розроблено з метою абезпечення додаткових надходжень до міського бюджету, зміцнення матеріальної і фінансової бази місцевого самоврядування, сприяння соціально-економічного розвитку.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до міського бюджету об'єднаної територіальної громади та є його бюджетоформуючим джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади . Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини бюджету , виконання програм соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади, міська рада має прийняти рішення " Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік ".

 Проектом рішення передбачається затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що створить умови для збільшення надходжень до бюджету міста Чуднів.

Мета і завдання документа

Метою запропонованого проекту рішення є дотримання принципів державної регуляторної політики, встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Це забезпечується виконанням таких завдань:

  • затвердженням рішення " Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік ";

- оприлюдненням цього рішення в засобах масової інформації;

  • встановленням контролю за виконанням цього рішення.

Цілі регулювання:

  • врегулювання питання щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чуднівської  міської об'єднаної територіальної громади (далі - міська ОТГ) відповідно до норм Податкового кодексу України;
  • наповнення доходної частини міського бюджету за рахунок збільшення надходжень від сплати податку;
  • визначення порядку і умов набрання чинності цього документу.

Альтернатива та її оцінка

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає. В разі не прийняття цього рішення, відповідно до норм Податкового Кодексу України, такий податок буде нарахований із застосуванням мінімальних ставок, що призведе до втрат міського бюджету. Це суперечить регуляторним принципам.

Механізми досягнення цілей

Задекларовані цілі досягаються усім змістом документа, оскільки він затверджує розмір ставок. Визначаються платники податку, об’єкти оподаткування, порядок обчислення сум податку, пільги із сплати податку, покладається контроль за виконанням рішення.

Очікувані результати прийняття акту. Вигоди та витрати

Дія зазначеного регуляторного акту поширюється на органи місцевого самоврядування, юридичних осіб, фізичних осіб та на територіальну громаду.

Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія цього акту, наведена таблиця аналізу вигод та витрат.

 

 

 

 

 

 

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

- збільшення надходжень до міського бюджету;

- ставки податку встановлюються у відповідних розмірах до мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, що дасть можливість щорічно збільшувати надходження до міського бюджету.

 

 

 

 

Прийняття цього регуляторного акту фінансових витрат не потребує.

Юридичні особи

Встановлення чітких та прогнозованих розмірів податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Витрати по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Фізичні особи

Населення

Розвиток соціальної сфери міста, торгової, транспортної та виробничої інфраструктури

Відсутні.

 

Термін дії документа

Рішення набирає чинності з 01 січня 2020 року. Зазначений проект рішення є загальнообов’язковим до застосування на території міської ОТГ та має необмежений термін дії. В разі внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідні зміни будуть внесені до цього регуляторного акту.

Показники результативності

Показником результативності цього регуляторного акту є обсяг надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до міського бюджету внаслідок прийняття запропонованого проекту рішення.

Заходи по відстеженню результативності

Відповідно до статті 10 Закону України „Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності" для від стеження результативності рішення будуть застосовані дані бюджетної та податкової звітності.

 

 

 

Встановлені терміни відстеження результативності дії запропонованого проекту рішення міської ради:

         - базове - до дня набрання чинності регуляторного акту;

         - “ повторне - через рік після набрання чинності регуляторного акту;

         - періодичне - раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту,

Відстеження результативності даного рішення здійснюватиме фінансовий відділ міської ради на основі офіційних даних Державної фіскальної служби України в Житомирській області щодо надходжень до міського бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

 

Заступник начальника

 

фінансового відділу                                                          О.ДРУЗЬ