Чуднівська громада
Чуднівський район, Житомирська область

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Чуднівської міської ради "Про встановлення транспортного податку"

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Чуднівської міської ради
"Про встановлення транспортного податку"
Визначення проблеми і її причини.

Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні" та Податковим кодексом України визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів.

Відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування зобов'язані до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів офіційно оприлюднити рішення про їх встановлення.

Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок транспортного податку, здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою сплати податку.

Мета і завдання документа

Метою запропонованого проекту рішення є дотримання принципів державної регуляторної політики, встановлення ставки транспортного податку на території Чуднівської міської об’єднаної територіальної громади відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Це забезпечується виконанням таких завдань:

  • затвердження рішення „Про встановлення  транспортного податоку";
  • оприлюднення цього рішення в засобах масової інформації;
  • встановленням контролю за виконанням цього рішення.

Цілі регулювання:

  • врегулювання питання щодо справляння транспортного податку на території міської ОТГ у відповідності з Податковим кодексом України;
  • забезпечення надійними джерелами фінансування міського бюджету;
  • врегулювання правовідносин між міською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати транспортного податку;
  • визначення порядку і умов набрання чинності цього документу.

Альтернатива та її оцінка

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки, відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування обов’язково встановлюють податок на майно (в частині транспортного податку).

У разі не прийняття органами місцевого самоврядування рішення про встановлення транспортного податку, такий податок буде сплачуватися платниками у порядку, визначеному Податковим кодексом України із застосуванням його мінімальних ставок.

Не прийняття рішення "Про транспортний податок" спричинить значні втрати міського бюджету.

Механізми досягнення цілей

Задекларовані цілі досягаються усім змістом документа, оскільки він затверджує порядок сплати транспортного податку. Визнається таким, що втратило чинність попереднє рішення міської ради, покладено контроль за виконанням рішення.

Очікувані результати прийняття акту. Вигоди та витрати

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

  • дотримання вимог податкового законодавства;
  • прозорість дій місцевих органів влади, по встановленню чіткої процедури сплати податку;

»забезпечення надходжень до міського бюджету.

Прийняття цього регуляторного акту фінансових витрат не потребує.

Суб’єкти

підприємницької

діяльності

Забезпечення прозорості та відкритості при взаємовідносинах між міською радою та суб’єктами господарської діяльності.

Витрати по сплаті транспортного податку.

Населення

Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб об’єднаної територіальної громади.

Відсутні.

Термін дії документа

 

Рішення набирає чинності з 01 січня 2020 року. Зазначений проект рішення є загальнообов’язковим до застосування на території міської ОТГ та має необмежений термін дії. В разі внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння транспортного податку, відповідні зміни будуть внесені до цього регуляторного акта.

 

Показники результативності

Для визначення результативності цього регуляторного акту пропонується встановити такі загальні показники:

обсяги надходжень транспортного податку до міського бюджету;

питома вага надходжень від сплати транспортного податку в загальній

сумі місцевих податків і зборів;

кількість платників транспортного податку.

Заходи по відстеженню результативності

 

Відповідно до статті 10 Закону України "Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності" для відстеження результативності рішення будуть застосовані дані бюджетної та податкової звітності.

Встановлені терміни відстеження результативності дії запропонованого проекту рішення міської ради:

  • базове - до дня набрання чинності регуляторного акту;
  • повторне - через рік після набрання чинності регуляторного акту;

- "періодичне » раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

Відстеження результативності даного рішення здійснюватиме фінансовий відділ міської ради на основі офіційних даних Головного управління Державної фіскальної служби України в Житомирській області щодо надходжень до міського бюджету транспортного податку.

 

Заступник  начальника

 

фінансового відділу