Чуднівська громада
Чуднівський район, Житомирська область

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Чуднівської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького-воїна-Героя АТО

25.09.2019

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення виконавчого комітету Чуднівської міської ради

«Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького-воїна-Героя АТО»»

 

Цей аналіз регуляторного впливу (далі - Аналіз) розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11 вересня 2003 року № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року  № 308, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт» і визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету Чуднівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду  пасажирів на міському маршруті загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького- воїна-Героя АТО»» як регуляторного акта. Крім того, аналіз розроблено з метою реалізації державної політики в сфері пасажирських перевезень та якісного задоволення потреб населення в перевезеннях та створення умов для розвитку господарської діяльності суб’єкту підприємництва.

  1. Визначення та аналіз проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно-правовий акт.

Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття даного рішення полягає у встановленні відповідного тарифу фактичним витратам автомобільного перевізника, який здійснюює перевезення пасажирів,  що пов’язано з цінами на пальне, запчастинами, вартості шин, акумуляторної батареї, розміру мінімальної заробітної плати. Задля того, щоб не виникали чинники, які можуть негативно вплинути на організацію  роботи пасажирського транспорту міста, розрахунок планового тарифу на послуги пасажирського автомобільного транспорту проведено перевізником відповідно до Методики, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» по нормативних витратах. Складові нормативної собівартості розраховані на підставі економічних розрахунків.

      Планова собівартість  перевезення 1 пасажира по місту на 2019  рік склала: ФОП Козир В.С. – 5,00 грн. (п`ять гривень) 00 (копійок).У тариф закладається мінімальна заробітна плата у  розмірі 4173 грн., яка діє з 1 січня 2019 року, крім того інші складові  витрати, що не залежать від господарської  діяльності  перевізника: вартість  паливно-мастильних  матеріалів,  запасних  частин, автошин, цін  на  інші енергоносії..

Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» тарифна політика повинна забезпечувати баланс між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання, а також задовольняти підприємницький інтерес.

 Основні групи , на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава (орган місцевого самоврядування)

+

 

Суб’єкти господарювання

(автомобільний перевізник)

+

 

    Прийняття даного регуляторного акта та встановлення економічно обґрунтованого розміру тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міському  маршруті загального користування  надає можливість стабільної роботи перевізника, який працює у сфері пасажирських перевезень, вчасну виплату заробітної плати, сплату податків до бюджету, поновлення основних фондів та  забезпечить регулярність руху автобусів на маршруті,  підвищить якість надання послуг з перевезень пасажирів. Тому проектом рішення виконавчого комітету міської ради, щодо встановлення вартості проїзду на міському автобусному маршруті загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького воїна-Героя АТО» пропонується встановити вартість разового квитка у розмірі 5,00 грн. (п`ять гривень) 00 (копійок).

  1. Ціль і завдання прийняття регуляторного акта.

Проект регуляторного акта спрямований на встановлення відповідного тарифу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом до розрахункових витрат суб’єкта підприємницької діяльності, який працює на міському маршруті.

Основною метою регулювання є забезпечення реалізації тарифної політики на перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, основні завдання якої спрямовані на подолання збитковості автомобільного перевізника, забезпечення обґрунтованості тарифів, прозорості, збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міському автобусному маршрутізагального користування, на якому здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху.

Метою прийняття рішення виконавчого комітету Чуднівської  міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міському маршруті загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького воїна-Героя АТО»» є приведення у відповідність розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам, що дасть можливість:       

  • забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;
  • сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;
  • покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автомобільного перевізника;
  1. Альтернативні способи досягнення поставленої цілі.

Під час розробки проекту рішення виконавчого комітету Чуднівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування «Чуднів АС – вул. Івана Рудніцького воїна-Героя АТО»»  було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Не прийняття даного регуляторного акта

Ця альтернатива є неприйнятною

Прийняття даного регуляторного акта

Прийняття запропонованого рішення забезпечить вирішення проблеми і є єдиним виходом із ситуації, що склалася. Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності та принципу прозорості і врахування громадської думки.

 

  1. Механізмвирішенняпроблеми.

Виконавчий комітет керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про автомобільний  транспорт», наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», враховуючи звернення перевізника щодо встановлення відповідних розмірів тарифів на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам та проведений аналіз розрахунків вартості проїзду  виносить на громадське обговорення тарифи  на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в автобусах, що працюють в звичайному режимі руху – 5,00 грн.

Регуляторний акт має місцевий характер впливу.

При прийнятті рішення, регуляторний акт буде оприлюднено на сайті міської ради, або у засобах масової інформації.

 

  1. Очікувані результати прийняття акта.

Прийняття рішення виконавчого комітету Чуднівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Чуднів» в розмірі 5,00 грн. задовольняє інтереси суб’єкта господарювання, що надає послуги з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті  загального користування на території міста і дозволяє органу місцевого самоврядування у визначений законодавством спосіб досягти цілей регулювання, що викладені у пункті 2 цього Аналізу. Тому доцільним є встановлення вартості проїзду у міському транспорті загального користування в розмірі 5,00 грн., що дасть можливість автомобільному перевізнику забезпечувати надання даних послуг згідно вимог законодавства. .

  1. Показники результативності акта.

Регуляторний акт досягне своєї цілі, якщо:

 - робота міського пасажирського транспорту буде якісною, зросте культура обслуговування пасажирів;

- зменшиться кількість скарг громадян на відсутність пасажирських перевезень;

- встановлені тарифи на проїзд у міському транспорті відповідатимуть економічно обґрунтованим витратам.

7.Термін дії.

Термін дії запропонованого регуляторного акта – до прийняття наступного регуляторного акта, який залежатиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).

 

  1. Відстеження результативності акта.

Відстеження результативності застосування регуляторного акта буде здійснюватися відповідно до ст.10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

 

Начальник відділу економічного                                            О.М.Довгаль

розвитку та комунальної власності