Психологічна підтримка учасників освітнього процесу
Війна в Україні стала стресом для всіх учасників освітнього процесу. В результаті військової інтервенції постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти та їх батьків.
Одним із головних завдань закладів освіти в умовах воєнного стану є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку на різних рівнях у закладі освіти мають проводити усі педагогічні працівники(вчителі-предметники, класні керівники, керівництво закладів, практичні психологи та соціальні педагоги тощо). Тільки завдяки спільним зусиллям всіх працівників закладів освіти можна подолати страх,вивести учня із постійного стресового стану та напруження,позбавити тривоги та забезпечити його розвиток як особистості.
Завдання, які стоять перед освітою в цьому напрямку прекрасно розуміють і усвідомлюють практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти Чуднівської громади,які 7 жовтня 2022 року зібрались на своє засідання,яке пройшло за темою «Особливості діяльності психологічної служби закладів освіти в умовах воєнного стану».
Психологічна служба освітньої галузі Чуднівської громади представлена 7 практичними психологами та 2 соціальними педагогами.
На засіданні були обговорені питання:планування роботи практичного психолога та соціального педагога на 2022-2023 навчальний рік; методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»; кращі практики зняття емоційного напруження на уроках;обмін досвідом роботи з використання психологічного інструментарію тощо.
Директором Чуднівського МЦПРПП Галиною Жуковською було підведено підсумки діяльності психологічної служби за минулий рік та намічено завдання на 2022-2023 навчальний рік.
Одним із першочергових завдань ,які стоять перед практичними психологами, є підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги та навчання сучасним технологіям такої допомоги. Учасники засідання детально ознайомились із змістом листа Міністерства освіти і науки України «Методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» та протоколами надання першої психологічної допомоги в різних стресових ситуаціях. Наступний крок – навчити педагогів надавати ППД.
Практичні психологи також мають довести до педагогів вимогу проводити психологічні хвилинки, які допоможуть здобувачу освіти впоратися зі стресом та його наслідками,емоційно налаштуватися на урок,на плідну роботу,завдяки чому створюватиметься сприятлива атмосфера,яка дасть змогу дітям розслабитися,зняти емоційне напруження,відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту. Це вимога часу і новизна для вчителя. Завдання психологічної служби – ознайомити вчителів-предметників із техніками зняття психологічного напруження та навчити педагогів проводити психологічні хвилинки.
На засіданні зверталась увага на обов’язковість впровадження «години психолога/соціального педагога» з метою стабілізації психоемоційного стану здобувачів освіти та їх налаштування на освітню діяльність, методику проведення телефонного консультування, особливості навчальної,просвітницької,діагностичної та профілактичної роботи. До відома практичних психологів доведено інформацію про корисні електронні посилання щодо підтримки в ситуаціях насильства,торгівлі людьми,складних життєвих обставин, у разі кібербулінгу, для тих, хто перебуває за кордоном та необхідність ознайомлення з посиланнями учасників освітнього процесу.