Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 20.11.2024 р.
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 20.11.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 20-11-11665-24
Замовник:
Відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та екології Чуднівської міської ради
- Назва документа державного планування:
Детальний план території земельної ділянки по вул. Житомирській, в м. Чуднів Житомирської області
- Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території розробляється на підставі: рішення 34 сесії VIIІ скликання
№ 2710 від 31 січня 2024 року Чуднівської міської ради Житомирського району Житомирської області; завдання на розроблення детального плану; довідок зацікавлених установ. Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою уточнення положення планувальної структури і функціонального призначення, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території. Визначення параметрів забудови земельної ділянки, визначення містобудівних умов та обмежень. Визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо попереднього проведення інженерного забезпечення території, створення транспортної інфраструктури та розміщення місць паркування, охорони та поліпшення навколишнього середовища. Склад та зміст детального плану території визначається Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.11- 14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування та забудова території». При розроблені детального плану враховуються такі документи державного планування: «Схема планування території Житомирської області» затверджена рішенням Житомирської обласної ради від 7 березня 2018 року № 966; «Генеральний план м. Чуднів» розроблений ДП
«ДІПРОМІСТО» та затверджений рішенням № 335 від 27.12.1988р.; «Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2027 року» рішення №1722 від 18.12.2019 року; «Програма охорони навколишнього середовища в Житомирській області на 2023-2025 роки», затвердженою рішенням Житомирської обласної ради від 15 грудня 2023 року №433; «Регіональна схема формування екологічної мережі Житомирської області» затверджена рішенням обласної ради від 11 травня 2010 року № 1080.
Детальний план території розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
- Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Детальним планом території проєктування по вул. Житомирській, за межами населеного пункту (орієнтовна площа опрацювання 0,5 га), для формування та виділення земельної ділянки комунальної власності під розміщення та експлуатацію об’єктів дорожнього сервісу. Відповідно до частини першої ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» в якому йдеться проте, що поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 м² і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15м³ і більше, дана планова діяльність відноситься до другої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля. Здійснення оцінки впливу на довкілля, спрямоване на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природніх ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Згідно з п.5.32. ДСП-73-96 відстань від автозаправочних станцій слід приймати за розрахунком забруднення атмосферного повітря шкідливими викидами АЗС, але не менше 50 м.
- Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Виконання стратегічної оцінки проєкту детального плану території (далі- ДПТ) передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проєктних рішень, як на окремі компоненти довкілля (атмосферне повітря, ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, рослинний і тваринний світ), так і на комплексні умови території - мікроклімат та ландшафти, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення. Серед важливих екологічних проблем, в тому числі що мають ризики впливу по території, що проєктується можна виділити наступні: вплив на атмосферне повітря – можливий в процесі будівництва від автотранспорту та будівельної техніки, що цілком відповідає процесам будівництва. Вплив на повітряне середовище в ході експлуатації об’єктів АЗС очікується від резервуарів під час зливу нафтопродуктів в підземні резервуари та їх зберігання, від паливо-роздавальних колонок (випаровування при заповненні бензобаків автомобілів) та під час маневру автотранспорту на території комплексу (заїзди-виїзди), від працюючих бензинових та дизельних ДВЗ. Можливі також викиди при аварійних ситуаціях та ненавмисних розливах нафтопродуктів на території АЗС. вплив на ґрунти – можливий внаслідок трансформації ґрунтів при будівництві та русі транспортних засобів під час будівництва та безпосередньо при експлуатації об’єктів. Господарсько-побутові відходи та будівельне сміття збиратимуться у сміттєзбірні контейнери, які по мірі накопичення будуть вивозитись спеціалізованим автотранспортом. При влаштуванні фундаментів застосовуються методи будівельних робіт, що не допускатимуть погіршення якості ґрунтів; вплив на поверхневі та підземні води – може здійснюватися на етапі будівництва та утворенні господарсько-побутових стоків. Порушення гідродинамічного режиму, виснаження поверхневих та підземних водних ресурсів, надходження у водне середовище забруднюючих речовин не відбуватиметься; вплив на здоров’я населення чи захворюваність, а також погіршення умов життєдіяльності місцевого населення не передбачається. Рівні шуму, вібрації іонізуючого випромінення не будуть перевищувати норми допустимого впливу. Проєктна територія у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду та історико-культурної спадщини, їх охоронних зон, земель, зарезервованих для подальшого заповідання, водно-болотних угідь міжнародного значення, об’єктів Смарагдової мережі не перебуває. Зважаючи на географічне положення території, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану для довкілля у тому числі здоров’я населення, відсутні та не
очікуються.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту детального плану території передбачається розглянути: 1. «Нульова альтернатива», за якою документ державного планування не буде затверджено. 2. Альтернатива «Територіальна», прогнозування ситуації у випадку успішної реалізації проєктних рішень. Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є проєктні рішення детального плану території, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення. З огляду на стратегічний характер такого виду документації як детальний план, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки такого документа мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язку з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації його рішень.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність будівельним і санітарним нормам, законодавству у сфері містобудівної діяльності, охорони історичної спадщини, навколишнього середовища тощо. Для розробки звіту про стратегічну екологічну оцінку передбачається використовувати статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. В ході стратегічної екологічної оцінки будуть надані рекомендації та розроблені заходи збереження природних оселищ та видів фауни і флори, що перебувають під охороною Бернської конвенції врахувати екологічні, наукові, економічні, соціальні та культурні потреби, природну спадщину, історико-архітектурну спадщину, а також регіональні та місцеві особливості. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України
«Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою
відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку виконується згідно статті 11 Закону
України «Про стратегічну екологічну оцінку.
1. Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено. 3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу. 4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом. 5. Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування. 6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків. 7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. 8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення. 9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. 10. Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності). 11. Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається змістом та характером проєктних рішень детального плану з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання. Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» в обсязі звіту про стратегічну екологічну оцінку проєкту є невід’ємною складовою детального плану території.
- Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детальний план території земельної ділянки по вул. Житомирській, м. Чуднів Житомирської області» подаються у письмовій формі до Чуднівської міської ради на адресу: 13201, Житомирська обл., Житомирський р-н., м. Чуднів, вул. Героїв Майдану, буд. 104, Е-mail: zemviddil2019@ukr.net Відповідальна особа: Поліщук Аліна
Олексіївна Строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу СЕО не може становити менше як 10 днів з дня її оприлюднення на офіційному веб-сайті: https://chudniv-miskrada.gov.ua відповідно п.5 ст. 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку». Тобто громадське слухання триватиме з 20 листопада 2024 року по 29 листопада 2024 року.
- Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування, яка від 20 листопада 2024 рок розміщена на офіційному веб-сайті Чуднівської міської ради: https://chudniv-miskrada.gov.ua та внесена до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки на сайті Міндовкілля: https://id.eco.gov.ua від 20.11.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та екології Чуднівської міської ради/Богуцький Анатолій Васильович